Tottelevaisuuskoulutukset

Tottelevaisuuskoulutuksia järjestetään yksityisopetuksina ja kursseina. Jatkosssa  on tarjolla myös ilmaisia jatkokoulutuksia viikkoharjoituksissa. Koulutuksia annetaan myös yhdistyksien kouluttajille, sekä koulutusryhmille.

Yksityisopetus pidetään pääsääntöisesti kouluttajan luona, mutta poikkeustapauksissa koulutus voidaan pitää myös asiakkaan haluamassa paikassa, vaikka koiran kotona.

Tottelevaisuuskurssit järjestetään kurssilaisille erikseen ilmoitetussa paikassa.

Viikkoharjoitukset järjestätään erikseen ilmoitetussa paikassa.
Koulutuspaikka sovitaan aina edellisessä koulutuksessa. Voit tiedustella koulutuspaikkaa suoraan kouluttajalta tai seuraamalla Vaasan Koirakoulun Facebook-sivuja.

Tottelevaisuuskoulutuksissa opetellaan perusliikkeitä ja kerrataan paljon aiemmin opittua. Koulutuksissa koiraa motivoidaan koiran parhailla palkinnoilla, herkuilla tai leluilla. Pakotteita ja rangaistuksia ei käytetä, koska vain iloinen koira haluaa oppia.

Tottelevaisuuskoulutukset sopivat aloittelijoille sekä pidemmälle edenneille.
Koiran perusteellisemman koulutuksen voi aloittaa jo noin 4kk ikäisellä pennulla.
Jokaiselle koiralle katsotaan omien kykyjen mukainen koulutus. Aloittelijoiden kanssa lähdetään helpoista perusliikkeistä edeten koiran ja omistajan kykyjen mukaan. Pidemmälle edenneitten koulutuksissa pyritään viimeistelemään aiemmin opittuja liikkeitä karsimalla ohjaajan ja koiran pienimmätkin virheet. Usein tämä vaikuttaa erittäin merkittävästi koiran kehittymiseen.

Tottelevaisuuskurssin tai yksityisopetuksen jälkeen voit tulla koirasi kanssa maksuttomiin viikkoharjoituksiin niin monta vuotta, kuin kiinnostusta ja innostusta riittää. Eli koiran koulutustuki ei lopu kurssiin tai yksityisopetukseen. Se voi jatkua maksuttomissa koulutuksissa vaikka koiran koko eliniän.

Yksityisopetus

Yksityisopetuksessa perehdytään perusteellisesti koiran tottelevaisuuteen. Kaikki tottelevaisuusliikkeet opetellaan vaihe vaiheelta ja liikkeitä kerrataan paljon oppimisen varmistamiseksi.
Yksityisopetus on tehokas ja erittäin hyvä vaihtoehto aloittaa koiran tottelevaisuuskoulutus, koska koulutuksen suorituspaikkana voidaan käyttää koiralle tuttua ympäristöä, jossa on mahdollisimman vähän häiriötekijöitä.
Asiakkaalle annetaan aina aikaa juuri niin paljon kuin se on tarpeellista.

Yksityisopetus tapahtuu kahdessa vaiheessa.

Ensimmäisellä oppitunnilla pidetään perehdytyskoulutus, jossa käydään läpi perusasioita ja opetellaan kolme helppoa tottelevaisuusliikettä määrätietoisesti ja johdonmukaisesti toimien. Asiakas saa tottelevaisuusliikkeiden kirjallisen oppimateriaalin, josta voi kotona harjoitellessaan varmistaa oikeat menetelmät.
Ensimmäisellä oppitunnilla sovitaan toisen oppitunnin ajankohta, joka pidetään noin 1-2 viikon kuluttua.

Toisella oppitunnilla kerrataan aikaisemmin opetellut asiat ja korjataan mahdolliset pienetkin virheet. Tämän jälkeen opetellaa kolme uutta ja vähän vaativampaa liikettä. Mahdolliset ongelmat ja epävarmuudet saadan paremmin hoidettua kuntoon, kun asiakas saa täysin henkilökohtaiset ohjeet.

Yksityisopetuksen jälkeen on mahdollista osallistua maksuttomiin jatkokoulutuksiin omistajan tavoitteiden mukaisesti ja oman aktiivisuuden mukaan vaikka koiran koko eliniän ajan.

Yksityisopetus tulee varata soittamalla suoraan kouluttajalle.

Yksityisopetuksen hinta on 150€.

(kaksi yksityisopetuskertaa + maksuttomat jatkokoulutukset)

Koulutuksien kesto on noin 1 tunti / kerta.
Yli menevästä ajasta ei veloitetan mitään lisämaksua.

Tottelevaisuuskurssi

Tottelevaisuuskurssilla saat perusteelliset ohjeet ja neuvot kuuteen tottelevaisuusliikkeeseen. Viidellä erillisellä oppitunnilla opeteltavia tottelevaisuusliikkeitä kerrataan paljon, jotta ne opitaan varmasti.
Toisella oppitunnilla kerrataan aikaisemmin opetellut tottelevaisuusliikkee ja opetellaan uusi tottelevaisuusliike.
Kolmannella ja neljännellä oppitunnilla tehdään samoin.
Viidennellä oppitunnilla kerrataan kaikki kurssilla opetellut tottelevaisuusliikkeet, sekä käydään läpi mitä uutta tulevissa maksuttomissa viikkoharjoituksissa opetellaan.

Mahdollisten vaikeiden tottelevaisuusliikkeiden tukiopetus on maksutonta.

Tottelevaisuuskurssin jälkeen on mahdollista osallistua maksuttomiin jatkokoulutuksiin vaikka koiran koko eliniän ajan.

Kurssipaikka ilmoitetaan kurssilaisille paikan varmistuttua.

Tottelevaisuuskurssin hinta on 120€

(viisi oppituntia + maksuttomat jatkokoulutukset)

Viikkoharjoitukset

Viikkoharjoitukset on tarkoitettu tottelevaisuuskurssin tai yksityisopetuksen käyneille koirille. Viikkoharjoituksissa opetellaan ja kehitetään kaikkia kurssilla tai yksityisopetuksessa opeteltuja tottelevaisuusliikkeitä. Tottelevaisuusliikkeitä kerrataan paljon ja liikkeiden kehittämisessä ja vaativuudessa edetään koiran ja omistajan kykyjen mukaan. Koulutus tapahtuu ryhmässä, mutta aina riittävillä etäisyyksillä toisiin koiriin. Koulutuksessa opetellaan myös koiran hallintaa pienilläkin etäisyyksillä, mutta tässä edetään taas koiran ja omistajan kykyjen mukaan.

Maksuttomiiin vikkoharjoituksiin osallistuminen on suositeltavaa, jotta opitut taidot pysyvät ja kehittyvät koiralla ja omistajalla.
Viikkoharjoitusten aluksi pidetään aina myös ns. "rähinätreenit", jolloin korjataan koiran mahdollista huonoa käytöstä. Eli koulutuksiin on aina tervetulleita myös huonosti käyttäytyvät koirat.

Viikottaiset tottelevaisuuskoulutukset pidetään torstaisin klo 19.00
Koulutukset pidetään edellisellä koulutustunnilla sovitussa paikassa ja paikka ilmitetaan Vaasan Koirakoulun facebook-sivuilla. Paikkaa voi tiedustella myös soittamalla tai viestillä kouluttajalta.

Poikkeuksia saattaa tulla keliolosuhteista riippuen.
Kaatosateella saatetaan koulutus perua. Myös lämpötilat vaikuttaa koulutuksiin. Helleraja on +20°c ja pakkasraja -10°c.

Koulutuksia voi myös tulla seuraamaan ja tutustumaan toimintaan ilman yksityistuntia tai kurssia.

Viikkoharjoituksien hinta 0€ !